نکات قبل از تصمیم گیری برای پیاده سازی و استفاده از نرم افزار CRM

قبل از تصمیم گیری برای پیاده سازی و استفاده از نرم افزار CRM، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

ایجاد یک طرح پیاده سازی برای مدیریت پروژه: این برنامه ریزی باید دقیق باشد و شامل چیزهایی مانند تخصیص منابع، وابستگی به وظیفه، مسیر بحرانی، جدول زمانی، اهداف و خروجی های قابل اندازه گیری باشد.

حمایت مدیر اول را از ابتدای پروژه دریافت کنید: اسپانسر پروژه باید در بالاترین سطح شرکت باشد و در تمام سطوح سازمان پشتیبانی شود. این کار باید قبل از رفتن به شرکت های فروش نرم افزار CRM انجام شود و همیشه در طول پروژه تکرار شود و هرگز نمی توان آن را فراموش کرد.

یکپارچه سازی فرایند: قبل از استقرار نرم افزار CRM، فرایندهای کسب و کار سازگار، فروش، خدمات به مشتریان و بازاریابی باید مطابق با شیوه های استاندارد یکپارچه شوند تا عملیات به طور خودکار اجرا شود و داده ها در سراسر سازمان به اشتراک گذاشته شود.

ایجاد یک چشم انداز، استراتژی و هدف در سازمان خود و سپس اطلاع کارکنان: به همه کارکنان اطلاع می دهند که استفاده از CRM نیاز به فرهنگ و طرز فکر جدید دارد، نه فقط آموزش نرم افزار.

اتصال ادغام کانال: ادغام تمام نقاط رابطه با مشتری است که شامل چیزهایی مانند مرکز تماس, ایمیل, محل, چت, و رسانه های اجتماعی.

مرحله به مرحله: در هنگام استفاده از CRM، به جای اجرای کل برنامه CRM در یک زمان در تمام سازمان ها، ابتدا قبل از انتقال به بخش دیگری از سازمان، شروع به پیاده سازی در یک بخش از سازمان و کار بر روی خطاها در این بخش کنید.

ارائه آموزش نرم افزار : آموزش کارکنان خود را به طور کامل قبل از تصمیم گیری برای شروع استفاده از CRM. راه های مختلفی برای تدریس وجود دارد، از جمله درس های رو در رو، تدریس آنلاین، و آموزش آنلاین برای کارکنان از راه دور.

ایجاد فرایندها برای مدیریت تغییر: تغییر همیشه با استرس زیادی رخ می دهد و افراد تمایل به مقاومت در برابر آن دارند. به منظور مدیریت تغییر، نمایندگان کارکنان در تمام مراحل پروژه درگیر هستند و از پیشرفت پروژه در هر مرحله مطلع می شوند.

ایجاد یک پروژه اندازه گیری و بهبود بلافاصله پس از برنامه CRM: بلافاصله پس از اجرا، پروژه را برای خود انتخاب کنید و نرخ بازگشت سرمایه را با توجه به معیارهایی که در زمان راه اندازی پروژه تعیین کرده اید محاسبه کنید. اهداف آینده را برای بهبود و نظارت بر بازخورد مشتری تعیین کنید.

ادغام CRM با شبکه های اجتماعی: مشتریان شما دیدگاه های خود را از طریق شبکه های اجتماعی با مشتریان دیگر به اشتراک می گذارند، خرید محصول شما را توصیه می کنند، یا حتی از محصول یا خدمات شما شکایت می کنند. اگر تامین کننده ابزار نظارتی ارائه نمی کند و از این اطلاعات استفاده می کند، شما خودتان مسئول انجام این کار مهم هستید!

تعیین اهداف دشوار و انگیزشی: ایجاد چالش ها و انگیزه ها برای کارکنان و نشانه ای از دستاوردهای مهم شرکت. کارکنان خود را تشویق کنید تا در پروژه CRM شرکت کنند. جشن هر رویداد شرکت بزرگ برگزار شده توسط هر بخش.

برآورد هزینه و نیروی انسانی: قبل از شروع یک پروژه، هزینه ها و نیروی انسانی مورد نیاز برای این کار را تخمین زده و تایید منابع مدیریت ارشد سازمان خود را به خود جلب کنید. محدوده پروژه را بررسی کنید، افرادی که نیاز به صرف مدتی در آن زمان دارند، قیمت برنامه CRM و قیمت پیاده سازی و پیاده سازی آن در سازمان شما به طوری که شما کمبود منابع را پس از ورود به پروژه اجرای برنامه CRM تجربه نمی کنید.

[ بازدید : 1023 ]

[ شنبه 29 آذر 1399 ] 9:00 ] [ نویسنده سیگنال ]

[ ]

ساخت وبلاگ
خشکشویی آنلاین بستن تبلیغات [x]